Naša Compact flotila

Našou devízou je krásne prostredie, vlastné lietadlá špeciálne upravené na zoskoky a tím úžasných ľudí ľudí,čím sa usilujeme zaručiť našim klientom nielen bezpečnosť v maximálnej možnej miere, ale aj zábavu a pohodu vo vzduchu. Kostru našej flotily tvoria Cessna 182 Skylane OM-PAC, Viper SD-4 OM-M518 a Antonov AN-2 OM-PYB pričom v závislosti od aktuálnych potrieb sa rozširuje o Aero L-60S Brigadýr OK-NNB. V neposlednom rade je v rámci tradičných akcií „helicopter boogie“ využívaná aj helikoptéra Mil Mi-8 T Hip OM-XYC spoločnosti Techmont helicopter company.

NAŠU COMPACT FLOTILU TVORÍ:


Viper SD4
Najnovší člen našej flotily je od roku 2018 moderné celokovové dvojmiestne lietadlo Viper SD-4 s registračnou značkou OMM518. Viper SD-4 je ako kombinácia dizajnu, komfortu, bezpečnosti a skvelých letových charakteristík predurčené najmä na leteckú turistiku, výcvik a v neposlednom rade vďaka cestovnej rýchlosti 200 km/h aj na rýchlu osobnú prepravu. Náš Viper SD-4 je vybavený súborom najmodernejších letových a navigačných prístrojov, ktoré sú v rámci maximalizácie bezpečnosti podsvietené a naviac doplnené o kompletnú sadu záložných prístrojov. Samozrejmosťou sú elektricky ovládané elektrické klapky či vyváženie lietadla. Pohodlie posádky je zabezpečené aj pri dlhých letoch najmä priestrannou kabínou, ale aj ergonomickými sedačkami, výkonným vykurovaním či vetraním kabíny. Keďže bezpečnosť predstavuje našu najvyššiu priorita je pre prípad zlyhania všetkých možností vo výbave lietadla aj najmodernejší balistický záchranný systém, ktorý je po aktivácií schopný celé lietadlo bezpečne za pomoci padáka dopraviť na zem. Srdcom lietadla je jeden z najspoľahlivejších leteckých motorov tejto triedy a to Rotax 912ULS disponujúci výkonom 100koní. Samotný motor je skonštruovaný ako 4 valec typu boxer s dvoma karburátormi a sústavou zdvojeného zapaľovania pričom aj pri poruche jedného z nich je motor schopný bezpečne pracovať ďalej. Zaujímavosťou je to, že tento komplexný a špičkový výrobok vyrába a do celého sveta expeduje Prešovská firma Tomark Aero.


Skyper GT9
Skyper GT9 – nováčik v našej Compact flotile s registračnou značkou OM-M517 je celokovový ultraľahký hornoplošník, ktorý už na prvý pohľad upúta svojimi oblými tvarmi..Skyper je síce nenápadný, ale svojou univerzálnosťou a možnosťami využitia, ho môžeme nazývať chameleón. Ide o 2-miestné lietadlo, s umiestnením sedadiel vedľa seba, vďaka čomu je kabína priestranná, čo určite ocenia vysokí piloti či pasažieri, ale má aj veľký batožinový priestor s prístupom z vonku, čo je obrovské plus pri letoch na väčšie vzdialenosti. Nespornou výhodou tohto hornoplošníka je, že ponúka dokonalý výhľad ako cez široké čelné priestranné sklo tak aj priehľadné bočné okná na dverách, čím je dokonalou voľbou pri tvorbe filmov alebo fotografovaní, ale rovnako je to nevšedný zážitok aj pri poznávacích a zážitkových letoch. Svojou kompozíciou získal nie len výnimočné pohodlie, ale aj skvelé letové vlastnosti. Vďaka upraveným šípovitým krídlam a zväčšenej smerovke dosahuje maximálnu letovú rýchlosť až 230 km/h. Jeho letovú stabilitu a krátku vzdialenosť vzletu a pristátia ocenia nie len začínajúci, ale aj skúsení piloti, čím sa stal obľúbeným lietadlom aj pre letecké výcvikové strediská. Bezpečnou pohonnou jednotkou je Rotax 912ULS - štvorvalcový, kvapalinový a vzduchom chladený, štvortaktný letecký motor, 75 kW (101 k), ktorý je vyrábaný, vrátane celého lietadla, v prešovskej spoločnosti Tomark Aero. Okrem najmodernejších palubných prístrojov, je vybavený aj balistickým záchranným systémom, ktorý je v prípade núdze schopný dopraviť, za pomoci padáku, celé lietadlo bezpečne na zem. Čo by asi málokto očakával je, že výška, do ktorej dokáže tento sršeň vyletieť, je až 5000 m a tak sa jeho možnosti využitia rozširujú aj na účely parašutistických napríklad propagačných, tréningových alebo len športových zoskokov. V rámci kategórie ultraľahkých lietadiel a ľahkých športových zariadení patrí Skyper GT9 právom medzi jedinečné, bezpečné a multifunkčné lietadla so širokým spektrom využitia.



Cessna 182
Cessna 182 alias "Cesnak" alebo "PAC-ka" pod známou registračnou značkou OM-PAC je ťažný kôň našej flotily, ktorý s nami už viac 10 rokov neúnavne stúpa vysoko do oblakov a málo kedy pristane s rovnakým počtom pasažierov ako vzlietala :-). Cessna F182Q Skylane je legendárne štvorsedadlové vysokovýkonné jednomotorové lietadlo klasickej desaťročiami overenej hornoplošníkovej konštrukcie. Dizajnový základ tvorí svetovo najrozšírenejšie lietadlo a to notoricky známa Cessna 172, ktorý je zväčšením rozmerov a silnejším motorom posunutý na ďaleko vyššiu úroveň pohodlia a letových výkonov. Vďaka radovému 6 valcovému a 230 koňovému motoru Lycoming má lietadlo výnimočné dobré vlastnosti premietnuté do cestovnej rýchlosti až 270 kmh či schopnosti expresného vystúpania na výsadok do 3000 m nadmorskej výšky v čase len 20 minút od vzletu a to dokonca pri plnom zaťažení. Mimoriadne dobré letové vlastnosti lietadla sú v prípade nášho lietadla podporené špeciálnym kitom na rozšírenie rozpätia krídel, ktoré redukuje dĺžku vzletu a pristátia pri lepšej stúpavosti. Parašutisti pripravení na svoj zoskok sú na palube počas celého letu pohodlne usadení na špeciálnej podložke pokrývajúcej podlahu lietadla. Po pristáti je naša Cessna kedykoľvek pripravená na niekoľkominútovú transformáciu z výsadkárskeho špeciálu na pohodlné turistické lietadlo. Po osadení 3 sedačiek pasažierov a ovládania na strane spolujazdca je kedykoľvek pripravená na VýLET napríklad do obľúbených Vysokých Tatier.

 

       



Antonov AN-2
Kráľovnou našej flotily je lietadlo, ktoré málokto nazve inak ako "Andula". Jedná sa o najväčšie jednomotorové lietadlo na svete, ktoré sa v závode v Kyjeve vyrábalo od roku 1949. Napriek svojmu veku ostáva AN-2 len ťažko nahraditeľné lietadlo, ktoré pri starostlivej opatere skúsených mechanikov dokáže aj v dnešnej dobe spoľahlivo dosahovať obdivuhodné výkony. Antonov AN-2 v kóde NATO označovaný aj ako "COLT" je celokovový vzperový dvojplošník prvotne vyvíjaný ako viacúčelové lietadlo najmä na poľnohospodárske účely. Vďaka svojej univerzálnosti sa rýchlo stalo obľúbeným aj na prepravu cestujúcich a v neposlednom rade aj na výsadky parašutistov. Hviezdicový deväťvalec s objemom 30 litrov a výkonom až 1000 koní umožňuje lietadlu odštartovať pri vzletovej hmotnosti 5500 kg teda s hmotnosťou nákladu 1200 kg respektíve až 12 pasažierov. AN-2 je schopná vystúpať do výšky až 4000 metrov a to pri spotrebe do 200 litrov paliva na hodinu. Naša Andula OM-PYB vďačí za svoje prežitie najmä tomu, že bola od počiatku pridelená do služieb Zväzarmu ešte pod reg. OK-PYB, pričom bola používaná výsostne na parašutistickú prevádzku a na svojich krídlach odchovala generácie špičkových športových parašutistov. Počas svojho dlhého leteckého života si prešla niekoľkými dizajnovými zmenami, pričom ten posledný získala počas generálnej renovácie v zime 2019/2020. Zaujímavosťou je, že v roku 1992 z AN-2 OK-PYB vykonal svoj prvý zoskok aj majiteľ Compact - Pozicovna Oblohy, čo je výrazne motivujúci faktor v snahe udržať toto legendárne lietadlo v aktívnej prevádzke čo najdlhšie.

       
    "  

Sme tu pre VÁS už niekoľko rokov a záleží nám na VAŠEJ spokojnosti a bezpečnosti.

S NAMI ZAŽIJETE EMÓCIE KAŽDÉHO DRUHU V NÁDHERNOM PROSTREDÍ.

Toto všetko môžete vidieť a zažiť na krídlach Compact.

Sme požičovňa oblohy
Už 25 rokov zabezpečujeme komplexné služby v oblasti športového a rekreačného parašutizmu. Naším zákazníkom ponúkame profesionálne tandemové zoskoky, sólo zoskoky a ďalšie adrenalínové, voľnočasové aktivity na oblohe. Tešíme sa na Vás v Slovenskom raji na letisku Spišská Nová Ves, v Košiciach na letisku Bidovce a na Liptove na letisku Ružomberok - Lisková.